Selasa, 13 Mac 2012

tergempar di kampus

Assalamualaikum..

semalam, lebih kurang dalam pukul 12.40 thgri ada seorang pelajar USM, telah bunuh diri. nak sedekahkan Al-Fatihah tidak boleh.. sebab mangsa bukan bergama Islam. tapi, kalau mangsa tersebut adalah beragama Islam, bolehkan kite sedekahkan Al-fatihah? sebab kan haram kalau kita bunuh diri. dah kira murtad.. betul x ek? kalau x betul tolong betulkan.. kite keliru. hmmm, mangsa suicide tu  merupakan pelajar cina, dari pusat pengajian ___ ( dirahsiakan ). 

kata salah seorang kawan kite, mangsa bunuh diri sebab dia tension dengan result dia pada sem lepas.. dan mangsa memang berniat untuk bunuh diri. haa.. korang yang bakal masuk USM yang terbaca post ni tu janganlah takut pulak dengar berita ini. heeeehhe.. mangsa x bunuh diri di hostel, sebaliknya di sebuah taman perumahan yang berhampiran. sebab, mangsa adalah penghuni PETAS (Pelajar Tanpa Asrama). 

gerun kot kite tengok gambar dia dalam FB. nampak tangan dan kaki dia macam patah. kepala memang dh sah-sah pecah kan.. hmmm.. amik cerita ini sebagai pedoman ye kawan-kawan.. kite ni adalah makhluk Allah, if ada masalah yang besar sekalipun, mati adalah bukan caranya. kat alam sana, lagilah banyak seksaan yang kite kena hadapi. Allah sentiasa ada.. dia akan dengar rintihan kita.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan