Sabtu, 3 Mac 2012

pecah rekod pada hari pertama. . .

Assalamualaikum... 

apa habaq orang utara? apa koba orang besut, kelatan.. apa kaba orang terengganu.. dan apa khabar orangorang selatan.. tentunya kome semua sihat2 dan hebat2 semua kan.. Alhamdulillah! sekurang-kurangnya kita masih lagi bernyawa pada masa ini kan. semoga kita semua dipanjangkan usia olehNya.. Amiinnn..

hmmm.. hari ini kite nak cerite 1st day kite keje.. xtau nak letak cerita ni dalam cerita sedih ke kelakar? erm, penglipur lara la kot yang tepat. sebab cerita penglipur lara kan ada cerita yang sedih.. dan ada jugak cerita yang gumbira.. kaannn? 

minggu lepas. (beberapa yang lepas) kita dengan Is, ternampak satu iklan.. "job vacancy".. is tengok kite dengan muka tersenyum2.. hehe.. kelakar + comel.. [yayang2 kite memang semua comel2 & kelakar.. sebab tu kite suka gelak] then kite pun ckap kt is.. nk kije jugak kat situ.. dependekkan cerita.. kite dengan is pun pergilah cari encik pengurus kt tempa kije (sebuah cafe dalam usm) itu then berjumpa dengan penolong pengurus dia.kami diminta mengisi borang maklumat diri..

selang beberapa jam kemudian, pengurus  cafe tersebut telefon kite dan minta kite masuk kije pagi esok.. *yeeeehaaa, dah dapat kije!*

then, kesokkan harinya.. dengan hati dan semangat yang waja.. kite dengan is pergi kije.. berjalan kaki. sebab anak kunci motor tertinggal dalam kereta kawan! haish, lupa sokmo.. :(
dalam perjalanan tu, boleh pulak tapak kasut is tertanggal. masa tu dah agak lewat.. kalau patah balik memang konfem sampai lambat. takkan lah hari pertama kerja dah sampai lambat kan? hee.. so, is balik bilik sorang2.. kite teruskan perjalanan..  cian si is.. dugaan dia sebelum sampai kat tempat kerja.
dugaan kite, semasa kerja.. bleh pulak lengan kite tersepit dalam lif makanan.. mak aih, sakit, masa tu duk fikir camne lah nak keluarkan tangan ni. nampak button.. tapi xtau camne nk matikan lif tu dari bergerak. nasib tangan tak patah.. ngee.. bengkak kot.. pastu lebam2. sampai sekarang lebam tu belum hilang lagi. sekarang dah masuk 3 hari kena.. cian bukan? hee..  

yang kelakarnya, boleh pulak, penolong pengurus cafe tu dengan pekerja-pekerjanya duk sembang-sembang sama ada kite dengan is datang atau tidak kije esok pagi.. hee.. pastu kak sya (penolong pengurus) tu cakap.. lain kali kalau perkara yang sama terjadi lagi, abaikan jer. jangan sambar pinggan. biar lah pinggan tu nak pecah ke ape.. hee.. so sweet bukan. hmm.. kerja kat cafe tu agak penat.. tp xpelah.. pengalaman. selama ni kita memang x pernah sangka yang kite akan kerja jugak kat kedai makan.. xpelah, at least.. kita boleh tau,, camne penat jadi pelayan ni.. dan kite akan memahami pelayan2 kat luar sana.. hee..
hari kedua kite pergi kerja.. jari kite lak tersepit.. macam2 betul la kite yang bernama cik farah ni kan... 

ok, sampai di sini dulu cerita kite.. sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan